diagnostyka różnicowa w innych chorobach z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego
JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO BADANIA?
DOROŚLI I MŁODZIEŻ
WYPOCZNIJ PRZED BADANIEM, ZJEDZ LEKKI POSIŁEK
UMYJ WŁOSY, NIE STOSUJ LAKIERÓW I ŻELI DO WŁOSÓW
W DNIU BADANIA ZREZYGNUJ Z KAWY I NAPOJÓW ZAWIERAJĄCYCH KOFEINĘ
DZIECI MŁODSZE (powyżej 4 roku życia)
ZABIERZCIE NA BADANIE ULUBIONĄ ZABAWKĘ, PRZYTULANKĘ LUB KOCYK – mały pacjent podczas zapisu badania musi leżeć spokojnie
POĆWICZCIE W DOMU W FORMIE ABAWY OTWIERANIE I ZAMYKANIE OCZU I GŁĘBOKIE ODDECHY W RÓŻNYM TEMPIE
JEŚLI MAŁY PACJENT ZAŚNIE PODCZAS ZAPISU BADANIA – BĘDZIE TO DODATKOWYM ATUTEM
Pozostałe wskazówki do przygotowania się do badania są identyczne jak w przypadku dorosłych pacjentów.
AKTYWACJE PODCZAS BADANIA EEG
Aktywacje mają na celu sprawdzenie progu pobudliwości neuronów drażnionych różnymi bodźcami. Mogą się wówczas ujawnić zmiany wcześniej niewidoczne, bądź nasilić zmiany już istniejące.
RODZAJE AKTYWACJI
REAKCJA ZATRZYMANIA – polega na otwarciu i zamknięciu oczu – OCENA PRAWIDŁOWOŚCI ZATRZYMANIA RYTMU ALFA
HIPERWENTYLACJA – to głębokie i miarowe oddychanie przez około 3 minuty – INDUKACJA ZMIAN METABOLICZNYCH I ZWIĘKSZENIE POBUDLIWOŚCI NEURONÓW
FOTOSTYMULACJA – to symulacja bodźcami świetlnymi o różnej częstotliwości – REJESTRACJA ODPOWIEDZI NEURONÓW NA PROWOKACJĘ BODŹCEM ŚWIETLNYM